Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

Καταναλωτές με συνείδηση...

Το διάβασα στα Καλά Νέα και πιστεύω ότι είναι ένας καλός τρόπος να ξεκινήσουμε την εβδομάδα μας.
Πώς; Αλλάζοντας αυτά που μας χαλάνε, προσπαθώντας να σταθούμε ο ένας στον άλλον κι όχι να του βγάλουμε το μάτι. Οι καιροί είναι δύσκολοι και εκτός από κινητοποιήσεις, χρειαζόμαστε και αλληλεγγύη και αλληλοϋποστήριξη...


Εν μέσω οικονομικής κρίσης παρουσιάζεται μια καλή ευκαιρία να αναπροσδιορίσουμε όλοι τις καταναλωτικές μας συνήθειες όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά...
Καλώς η κακώς η κατανάλωση μετατρέπεται σε μια συνειδητή πράξη που εν τέλει θα καθορίσει το παρόν και το μέλλον μας γιατί η μικρή μεμονωμένη πράξη του καθενός, όταν αθροίζεται γίνεται μαζική και κρίσιμη...
Έτσι μετά από πολλά χρόνια επιστρέφει η ανάγκη της χώρας μας για ανάπτυξη και μαζί με την ανάγκη επιστρέφει και η ευθύνη.
Σε ένα μέρος της η οικονομική κατάσταση της χώρας οφείλεται στο γεγονός ότι έχει συρρικνωθεί η εγχώρια παραγωγή με αποτέλεσμα το ισοζύγιο εισαγωγών και εξαγωγών να έχει χάσει την ισορροπία του.. με απλά λόγια , είμαστε ένα σπίτι που αγοράζει περισσότερα από όσα πουλάει κάτι που αναπόφευκτα οδηγεί στην κατάρρευση...
Με λίγα λόγια, αν το χρέος του κράτους είναι να προωθήσει και να γίνει αρωγός της εγχώριας ανάπτυξης , χρέος των καταναλωτών είναι να στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια.
Πρέπει δηλαδή, πρώτα εμείς να δώσουμε την ώθηση σε εκείνες τις ελληνικές επιχειρήσεις που πιστεύουμε ότι αξίζουν τα λεφτά τους, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα θυσιάσουμε την ποσότητα, κερδίζοντας όμως σε ποιότητα...
Έτσι όσο τονώνουμε την ελληνική παραγωγή, τόσο αυξάνουμε το χρήμα που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, καθώς μια επιχείρηση που παράγει στην Ελλάδα παίζει με χρήματα που γυρίζουν στο ίδιο τραπέζι...
Σκεφτείτε επίσης ότι αν η κάθε Ελληνική Οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά προϊόντα, τότε για κάθε χίλιες οικογένειες, θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ και θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με περίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά!!!
Ή πιο απλά, 1000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!!! Αλλάζοντας απλά την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα. Τελικά σκεφτείτε ότι αν όλοι μας υιοθετήσουμε μια τέτοια συνήθεια, τότε 1.000.000 οικογένειες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην πρόσληψη 100.000-150.000 συμπατριωτών μας...
Συνεπώς την επόμενη φορά σκεφτείτε μήπως...
-Αντί για τυρί gouda ψωνίστε Λογάδι Ηπείρου ή Ελασσώνας ή Τρικαλινό ή Μακεδονικό Τυρί. Λιώνουν το ίδιο καλά στην πίτσα και στα τοστ και είναι πολύ πιο νόστιμα.
-Αντί για Coca Cola, Pepsi Cola, αγοράστε αναψυκτικά Lux, Εψα, Νιγρίτα, Σουρωτή, Ξυνό Νερό, κ.ά.
-Αντί για Heineken και Amstel, αγοράστε Mythos, Genesis, Magnus Magister, Kraft, Βεργίνα, Πειραϊκή (δοκιμάσατε ποτέ;) ή προτιμήστε ελληνικά κρασιά.
-Αντί για μακαρόνια Barilla, Misco που παράγονται από πολυεθνική, αγοράστε μακαρόνια Μέλισσα ή μικρών ελληνικών βιοτεχνιών.
-Αντί για .. προσούτο, αγοράστε ελληνικά αλλαντικά.
-Αντί για σκληρό τυρί Δανίας, αγοράστε ελληνικά κεφαλοτύρια (παράδειγμα Γκλίτσα, Όλυμπος, Δωδώνη και πολλά άλλα).
-Αντί για γάλα εισαγωγής Βερόπουλου και Lidl αγοράστε γάλα ΑΓΝΟ, ΜΕΒΓΑΛ, Όλυμπος, ΔΕΛΤΑ, κ.α.
-Αντί για Ουίσκυ, αγοράστε τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά.
-Αντί για σοκολάτες Nestle, αγοράστε σοκολάτες ΙΟΝ. Ελληνικό μέλι, ελληνικές μαρμελάδες, ελληνικές καραμέλλες.
-Αντί για Marlboro, Camel των αγαπημένων αμερικάνων, αγοράστε ΚΑΡΕΛΙΑ, ΣΕΚΑΠ.
-Αντί να ψωνίζετε από super markets Lidl, Aldi, Carrefour και άλλες δουλειές γερμανικών και ξένων συμφερόντων. να ψωνίσετε από ελληνικές εταιρίες π.χ. Αλέξανδρος, Αρβανιτίδης, Μασούτης κτλ ή μικρά μπακάλικα...
Ίσως η λύση είναι στις μικρές καθημερινές αλλαγές του τρόπου ζωής μας, που όταν γίνονται μαζικά αλλάζουν τον κόσμο μας, εξάλλου όπως έλεγε και ένα σοφός, πρέπει να γίνεις η αλλαγή που θες να δεις...

4 σχόλια:

  1. Ε .. χμμμ ...αν κάποιος βρεί άκρη ας μου την πεί κι εμένα ..Προσπαθώ ένα χρόνο τώρα να αγοράζω ελληνικά προϊόντα αντικαθιστώντας μάρκες ξένες ή πολυεθνικών .Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι σε ΠΟΛΛΑ ξένα προϊόντα ο κωδικός αρχίζει απο 520 .Αυτό (μάλλον) συμβαίνει επειδή τα αγαθά αυτά ΣΥΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ στην Ελλάδα .Αλλιώς δεν εξηγείται γιατί σε μάρκα γνωστής -ξένης- μπύρας ή π.χ. μαγιονέζας πολυεθνικής εταιρίας υπάρχει το 520 .
    Αρα λοιπόν ,ούτε το 520 είναι δείγμα ελληνικού προϊόντος .Προς το παρόν κοιτάω μόνο τη χώρα παραγωγής (όπου αναγράφεται) .
    Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω -τα συμπεράσματα μου οφείλονται σε προσωπική παρατήρηση κι έρευνα αγοράς - ας βοηθήσει .
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμείς να πάμε κοντά στις ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και αυτές δεν πρέπει να μας πλησιάσουν λίγο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι γνώμη έχετε για τις τιμές των ελληνικών προϊόντων; Αν συνεχίσουν να παίζουν σε αυτά τα επίπεδα… τι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εννοείται πως η αλληλοϋποστήριξη, αφού περιέχει το συνθετικό "αλληλο", είναι κάτι σαν το τανγκό...
    Προϋποθέτει 2 που κινούνται αρμονικά, αλλιώς πατάει ο ένας τον κάλο του άλλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ΚΕΝΤΡΙ είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...
Όμως αν το σχόλιό σας είναι χυδαίο, μην σας κακοφανεί αν δεν δημοσιευτεί...