Κυριακή, 11 Ιουλίου 2010

Τα βαριά όπλα στον πόλεμο της μπύρας...



Καλοκαιράκι χωρίς μπύρα δεν κολλάει και ακόμη περισσότερο, τελικός Mundial χωρίς μπύρα δεν εννοείται.
Οπότε ας γράψω κάτι για την συντροφιά της δροσερής, ψημένης φιλενάδας, που μας κρατάει συντροφιά και μας χαρίζει τη δροσιά της.

Είχα γράψει παλιότερα
εδώ για την κυκλοφορία της μπύρας FIX και το πόσο καλή είναι!!!
Απ' ότι φαίνεται, η είσοδος της FIX ταράζει τα νερά στην ελληνική αγορά, γιατί όπως διαβάζω
εδώ, η επανακυκλοφορία της παραδοσιακής μπύρας FIX δημιουργεί «τριγμούς» στην αγορά όχι μόνο γιατί οι πρώτες ενδείξεις από τις αλυσίδες λιανικής είναι εξαιρετικά θετικές, αλλά και γιατί η επανακυκλοφορία της μπύρας FIX συνδυάστηκε με άριστη ποιότητα, ευρηματική συσκευασία, ικανοποιητική διανομή και πετυχημένη διαφήμιση.
Σύμφωνα με δειγματοληπτική έρευνα που έγινε σε επιλεγμένα σημεία πώλησης, οι Έλληνες καταναλωτές ψηφίζουν μαζικά Fix Hellas, όπου είναι διαθέσιμη και οι προβολές που άρχισαν σε σημεία λιανικής κυριολεκτικά «πετάνε». Η «απειλή» αυτή ήταν φυσικό να προκαλέσει την αντίδραση της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» η οποία εκδηλώθηκε (μέχρι στιγμής) με:

(1) Διαφημιστική καμπάνια που εστιάζει στο (όντως εντυπωσιακό) «κοινωνικό πρόσωπο» της εταιρίας: 1.173 εργαζόμενοι, 16,2 εκ. Ευρώ σε πράσινη τεχνολογία και δράσεις, 26,5 εκ. Ευρώ σε επενδύσεις, 4,5 εκ. Ευρώ συνεισφορά στην κοινωνία και τον πολιτισμό, καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ σε φόρους και εισφορές κ.α. είναι τα βασικά «όπλα» της καμπάνιας αυτής.


(2) Την αναβάθμιση του σήματος «ΑΛΦΑ» (παλαιότερα ιδιοκτησία της Φιξ), που η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» αγόρασε από την Εθνική Τράπεζα. Όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου «Η επιστροφή στις γνήσιες, αυθεντικές αξίες που αντέχουν στον χρόνο αποτελεί μία σύγχρονη τάση. Έτσι, η μπύρα ΑΛΦΑ κοιτάζοντας πίσω είδε μπροστά. Είδε μια νέα πρόταση σε μια “παλιά” συσκευασία, την ΑΛΦΑ Ρετρό, που μας φέρνει πάλι κοντά στις αληθινές ελληνικές απολαύσεις. Η ΑΛΦΑ Ρετρό είναι κάτι παραπάνω από μια νέα φιάλη. Πρόκειται για μια συσκευασία η οποία έχει ιδιαίτερη αξία, διότι μας θυμίζει ότι τα καλύτερα είναι τα απλά και ότι μόνο αυτά αντέχουν στις δοκιμασίες. Είναι λοιπόν για όλους μας μια πρόσκληση να ζήσουμε ξανά όμορφες, καθημερινές στιγμές, όπως μόνο εμείς ξέρουμε».

Η νέα φιάλη ΑΛΦΑ Ρετρό επιστρατεύεται μπροστά στον κίνδυνο της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης που επανακυκλοφόρησε η Fix Hellas καλύπτοντας (κυρίως) την αγορά των μπαρ, των περιπτέρων και άλλων σημείων κατανάλωσης και δείχνει την μεγάλη «ανησυχία» της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» μήπως η ιστορία επαναληφθεί: Την δεκαετία του 1960, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» εκμεταλλευόμενη ιδανικά τις τότε συνθήκες της ελληνικής αγοράς, κυριολεκτικά υποκατέστησε το μονοπώλιο της Fix Hellas, αλλά τώρα κινδυνεύει να χάσει σημαντικά μερίδια αφού δεν υπάρχει άλλη μεγάλη «δεξαμενή» από την οποία η Fix Hellas θα μπορούσε να κερδίσει έδαφος στην ελληνική αγορά.

Είναι πάντως θετικό το γεγονός ότι η «αντίδραση» αυτή μεταχειρίζεται (εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε) θεμιτά «όπλα», χωρίς επιστράτευση μεθόδων «κάτω από την μέση» - η "απομίμηση" της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης Φιξ δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια απλή «ένδειξη ανησυχίας» αλλά και επαγγελματισμού.

Ο τελικός κριτής παραμένει ο Έλληνας καταναλωτής που θα αποφασίσει για την μελλοντική έκβαση του πραγματικού «πολέμου της μπύρας» που μόλις ξεκίνησε!


Όπως και να'χει αδέρφια, όπως λένε και οι αθλητικογράφοι, εγώ εύχομαι να κεδρίσει ο καλύτερος και πάνω απ' όλα το λαρύγγι του διψασμένου καταναλωτή!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ΚΕΝΤΡΙ είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...
Όμως αν το σχόλιό σας είναι χυδαίο, μην σας κακοφανεί αν δεν δημοσιευτεί...