Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Εκπαιδευτικοί και διαφορετικότητα...

Ημερίδα με θέμα «Ένα σχολείο για όλους: η πρόκληση της διαφορετικότητας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού» διοργανώνουν ο Σύνδεσμος Φιλολόγων και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Άρτας Πολυξένη Παπαχρήστου και Ονούφριος Παυλογιάννης.
Η ημερίδα, οι εργασίες της οποίας θα διεξαχθούν την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011 και ώρα 16.00 στην αίθουσα ΔΙΩΝΗ του Εκθεσιακού Κέντρου Άρτας, διοργανώνεται σε συνεργασία με τους Εκπαιδευτικούς Ειδικού Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Άρτας κ. Χαρίλαο Ζαχαρή και Μαρία Βαμβάτσικου.


Στο πρώτο μέρος της ημερίδας θα αναλυθούν οι ενότητες «Διαφορετικότητα και παθολογία του γραπτού λόγου», με εισηγητή τον Δημήτρη Στασινό, καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και «Ένταξη – ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες στο σχολείο με βάση το νόμο 3699/2008», με εισηγητή τον Ανδρέα Δήμο, Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Ηπείρου.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με συντονιστή το Σχολικό Σύμβουλο Φιλολόγων Ονούφριο Παυλογιάννη.
Στο δεύτερο μέρος θα αναλυθούν οι ενότητες «Διαδικασία αξιολόγησης στα Κέντρα Διαφοροποιητικής Διάγνωσης και Υποστήριξης», με εισηγήτρια την Παρασκευή Καλτσούνη, υπεύθυνη του Κέντρου Διαφοροποιητικής Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Ιωαννίνων, και «Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική αγωγή: μορφές και προβληματισμοί», με εισηγητές τους Χαρίλαο Ζαχαρή και Μαρία Βαμβάτσικου.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με συντονίστρια τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων Πολυξένη Παπαχρήστου.
Στο τρίτο μέρος της ημερίδας ομάδες εκπαιδευτικών κατά θεματική ενότητα θα συζητήσουν πάνω σε ειδικά θέματα μαθησιακών σεναρίων και ανάλυσης περιπτώσεων που συναντούν στην τάξη.

ΚΕΝΤΡΙ: Είμαι σίγουρος ότι και οι εκπαιδευτικοί που θα μιλήσουν και πολλοί από αυτούς που θα παρακολουθήσουν την εκδήλωση είναι άνθρωποι ευαισθητοποιημένοι και υποψιασμένοι...
Και σίγουρα θέλουν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους...
Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα δείχνει ότι η πλειοψηφία των συναδέρφων τους, είτε επειδή είναι κουρασμένοι από ένα αδιέξοδο σύστημα μέσα στο οποίο πρέπει να λειτουργήσουνε, είτε επειδή κάποτε προσπάθησαν, έφαγαν τα μούτρα τους και τα παράτησαν, είτε επειδή βιάζονται να τελειώσουν με την αγγαρεία του σχολείου για να πάνε στα ιδιαίτερά τους, δεν έχουν καμιά διάθεση να βάλουν το μυαλό τους να απασχοληθεί με διαφορετικότητες και ενσωματώσεις παιδιών με ιδιαιτερότητες...
Γιαυτό άλλωστε παιδιά με απλά προβλήματα, όπως δυσλεξία ή αδυναμία συγκέντρωσης, αντιμετωπίζονται σαν κακοί μαθητές, με αποτέλεσμα τα πράγματα να χειροτερεύουνε όσο περνάει ο καιρός...
Αυτός είναι ο λόγος που διάλεξα το σκίτσο που βλέπετε παραπάνω κι όχι για να 'ξεφτιλίσω" την συγκεκριμένη ημερίδα, για την οποία είμαι σίγουρος ότι οι συντελεστές της με πόνο καρδιάς θα προσπαθήσουν να ανοίξουν αφτιά, μάτια, μυαλά, μπας και κάποτε τα σχολεία μας γίνουν τόποι αγωγής κι όχι προθάλαμοι φροντιστηρίων...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ΚΕΝΤΡΙ είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...
Όμως αν το σχόλιό σας είναι χυδαίο, μην σας κακοφανεί αν δεν δημοσιευτεί...