Κανονικά, και με τις κομμένες σκηνές, θα προβάλλεται τελικά το βίντεο του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, το οποίο παρουσιάζεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, στη γυάλινη αίθουσα του Παρθενώνα, όπως ανακοίνωσε ο Δ.Παντερμαλής μετά από συνάντησή του με τον σκηνοθέτη. Οι επίμαχες σκηνές είχαν κοπεί μετά από έντονες αντιδράσεις της Εκκλησίας.
Ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής συνομίλησε την Τρίτη με τον κ. Γαβρά.
Μετά την συνάντηση έκανε την εξής δήλωση: «Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής.
Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».
ΚΕΝΤΡΙ : "Με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν ήττα της σκοταδιστικής λογοκρισίας, καθώς το ντοκυμαντέρ του γνωστού μας σκηνοθέτη θα προβάλλεται ατόφιο και χωρίς περικοπές.
Όμως, για να πω την αλήθεια, δεν μου άρεσε το απολογητικό ύφος του Γαβρά, που έπαιξε τον ρόλο της δήλωσης μετανοίας... Εγώ αυτό καταλαβαίνω όταν διαβάζω στο in.gr τον πρόεδρο του Μουσείου να δηλώνει ότι : "ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς... Κατόπιν αυτής της ΑΥΤΟΝΟΗΤΗΣ(;) ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗΣ του κ.Γαβρά... το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά".
Εσάς δεν σας φαίνεται ότι ο καλός μας Παντερμαλής λέει ορθά-κοφτά ότι χωρίς την "αυτονόητη διευκρίνηση", ολόκληρο φιλμ γιόκ;
Σας αφιερώνω λοιπόν, από την μονή Εσφιγμένου στο Άγιο Όρος μια εικόνα ενός ανθρώπου της εποχής, που συμπτωματικά ΤΥΓΧΑΝΕΙ να είναι ο Άγιος Νικόλαος... Η αγιογραφία έχει το επίγραμμα : "Ο Άγιοc Cηντρίβη τα ίδολα".
΅...ή νίκη της Νέας Τάξης΅, θα συμπλήρωνα με την άδεια σας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήθελε να ζητήσει συγνώμη ο Γαβράς θα έκάνε ο ίδιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θεωρώ πολύ ηθική της στάση του Παντερμαλή και αμφισβητώ την αξιοπιστία του.
Ο Γαβράς ποτε δεν είπε οτι προκειται για μοναχούς.
Αυτοί που το επικαλέστηκαν ήταν το παπαδαριό και αυτοί ζήτησαν να φύβγει αυτό το κομμάτι.
Δεν ξέρουμε τι μας γίνεται και τι ζητάμε! Με την παραμικρή ευκαιρία καταφερόμαστε κατά της Αγίας μας Εκκλησίας, του σώματος του Χριστού!Μήπως επιστρέψαμε στην εποχη της ειδωλολατρίας και δεν το καταλάβαμε;Το μουσείο της Ακρόπολης είναι μουσείο κι όχι ναός.Έχουμε μπερδέψει τα πράγματα.Δε θα έπρεπε να συμβούν οι καταστροφές που συνέβησαν φυσικά.Αλλά είστε σίγουροι ότι οι καταστροφές συνέβησαν από την εκκλησία;Εμείς έχουμε ανάγκη το Θεό κι όχι ο Θεός εμάς. Ας προσέξουμε λοιπόν λιγάκι!Δεν μπορούμε να βάζουμε στην ίδια μοίρα τον αληθινό Θεό και τους λειτουργούς του με κάποια αγάλματα ψευδοθεών, όσο υψηλής αξίας κι αν είναι αυτά, που συμφωνώ απόλυτα ότι είναι. Έχουν τεράστια πολιτιστική αξία, αλλά κάπου υπάρχει κι ένα μέτρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα όσον αφορά την εικόνα, λέω μονο τούτο.Να κοιτάξουμε την ουσία του πράγματος, που για εκείνη την εποχή ήταν η συντριβή των ειδώλων. Η επικράτηση δηλαδή της λογικής κι όχι της δεισιδαιμονίας και των προλήψεων, της λατρείας του αληθινού Θεού κι όχι των κατασκευασμάτων των ανθρώπων. Λέει ένας ύμνος για τον Άγιο Νικόλαο:Ορφανών προστάτην σε και χηρών, πεινώντων τροφέα, πενομένων τε πλουτιστήν...Οι άγιοί μας λοιπόν κοίταζαν τον άνθρωπο ως ψυχοσωματική οντότητα και τη σωτηρία του.Δεν ασχολιόντουσαν με όλα τα άλλα εκτός από τη σχέση τους με το Χριστό, όπως κάνουμε εμείς οι νέοτεροι και σοφώτεροι!!
Και μια μικρή κριτική για κύκλους της εκκλησίας, που δεγνωρίζω πως αντέδρασαν και τι ζήτησαν.Την εποχή εκείνη οι ιερείς είχαν την εξωτερική εμφάνιση που έχουν σήμερα;Ποιος ο λόγος να προκληθεί τόσος θόρυβος;Γνωριζουμε ότι η εκκλησία ως ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνας αλλά και με βάση τη διαβεβαίωση του Χριστού "και πυλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής" δεν πρόκειται και ναθέλαμε να χαθεί.Δεν έχει αναγκη η εκκλησία από την υπεράσπισή μας. Εμείς την έχουμε ανάγκη, όλοι εμείς αναιξερέτως, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, είτε το θέλουμε είτε όχι!
Κια μαια φράση από τον Άγιο Ιωάννη το Δαμασκηνό:Πασών αρετών μεγίστη η ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ!Ας αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας! Ευχαριστώ πολύ για το "βήμα"πο μου δόθηκε.
Καλέ μου φίλε, γιατί μπερδεύεις τον Θεό με τον ιερατείο; Γιατί θεωρείς ότι όποιος στηλιτεύει τα κακώς καμωμένα από ρασοφόρους επιτίθεται στον Θεό; Μήπως είσαι υπερβολικός στο να πιστεύεις ότι τα δύο ταυτίζονται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως κιόλας πιστεύεις ότι αυτή την στιγμή στον Κορυδαλλό είναι φυλακισμένος ο Θεός; Όχι φίλε μου, ο πρώην Αθηνών είναι, που καταχράστηκε την τυφλή πίστη αφελών για να μαζέψει ένα δισεκατομυριάκι "για τα γεράματά του" !!!
Ο Παντερμαλής αναδικνείεται σε μεγάλο ψεύτη. Ο άνδρας της Παναγιωταρέα είπε ψέμματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Δηλώσεις του Γαβρα στα "Τα Νέα" είναι τελείως αντίθετες με τις δηλώσεις του Παντερμαλή.
Γίνεται ένα σημαντικό λάθος στο όλο θέμα όχι μόνο στην περίπτωση του νέου μουσείου της Ακρόπολης αλλά και σε κάθε άλλη περίπτωση που εμπλέκονται κληρικοί. Το ιερατείο δεν είναι ο Θεός ούτε κι ο Θεός το ιερατείο. Συμφωνούμε απόλυτα σ' αυτό. Προσέξτε όμως το εξής. Οι ιερείς όλων των βαθμών μετέχουν στην ιεροσύνη του Χριστού. Η ιεροσύνη είναι του Χριστού και οι ιερείς έχουν χαρίσει ολόκληρο τον εαυτό τους στο Χριστό προκειμένου δι' αυτών να τελούνται τα μυστήρια ώστε να σώζονται οι άνθρωποι και να αγιάζεται η κτίση ολόκληρη. Επίσης οι ιερείς, επαναλαμβανω όλων των βαθμών, είναι διάδοχοι των Αποστόλων και υπάρχει αδιάκοπη αυτή η διαδοχή μέχρι σήμερα. Επομένως ξεκαθαρίζουμε ότι εκκλησια χωρίς ιερείς που θα τελούν τα μυστήρια δεν μπορεί να υφίσταται, διότι τότε απλά δε θα είναι εκκλησία αλλά ένας ανθρώπινος οργανισμός όπως πολύ άλλοι. Κατά συνέπεια σεβόμαστε τους ιερείς επειδή φέρουν αυτή την ιεροσύνη του Χριστού κι επειδή αποτελούν τα όργανα με τα οποία το Άγιο Πνεύμα τελεί τα μυστήρια. Δεν είναι επομένως άσχετο το ιερατείο με το Θεό. Αν δε σεβόμαστε τους ιερείς ως ιερείς τότε φύσικά δε σεβόμ αστε έμμεσα και το Θεό.Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι μας απαγορεέται να διαμαρτυρόμαστε σε πράξεις κληρικών. Από κει και πέρα δυστυχώς υπάρχουν κληρικοί που δε συνειδητοποιούν τη βαρύτητα των πράξεών τους και συμβαίνουν όλα όσα κλονίζουν τις συνειδήσεις των ανθρώπων, όπως η περίπτωση που αναφέρατε. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί άλλοθι για όσους αντιμάχονται την εκκλησία και δε σημαίνει ότι όλοι εμείς δεν έχουμε καμιά ευθύνη. Αντίθετα είμαστε κι εμείς υπεύθυνοι διότι υπάρχουν άξιοι και άγιοι κληρικοί και υπάρχαν ανέναθεν, όπως βέβαια και λαϊκοί στους οποίους μπορούμε να στηριζόμαστε και να ελπίζουμε. Ένας από αυτούς ήταν κι ο Άγιος Νικόλαος, που παρουσιάζετε ως άνθρωπο της εποχής που καταστρέφει τα είδωλα. Επαναλαμβάνω όμως όπως και χθες ότι σκοπός ήταν η εξάλειψη της ειδωλολατρίας, δηλαδή της λατρείας των κτισμάτων, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται. Λόγω εποχής δε θεωρούσαν ότι κατέστρεφαν προγενέστερο πολιτισμό, έστω και το δικό τους. Ήταν οι ίδιοι αυτοί οι άνθρωποι που είχαν ζήσει την παλαιά θρησκεία και τώρα την απέρριπταν και μαζί με αυτήν απέρριπταν και τα υλικά της στοιχεία, όπως ήταν και οι ναοί της. Είχαν βρει την αλήθεια και πλέον τα παλαιά τους ήταν περιττά. Φυσικά υπήρχαν και άνθρωποι που παρέμειναν ειδωλολάτρες. Εξάλλου όπως γνωρίζουμε από τους βίους των Αγίων εκείνης της περιόδου, πολλές φορές με θαυματουργικό τρόπο και μπροστά στους ειδωλολάτρες ο Θεός κατέστρεφε τα ειδωλολατρικά κτίσματα και εξαιτίας τέτοιων γεγονότων οι ειδωλολάτρες σκότωναν τους χριστιανούς ως υπαίτιους των καταστροφών. Θα πρέπει λοιπόν να κατηγορηθούν οι άνθρωποι της εποχής, με άλλα λόγια οι άγιοί μας, επειδή συνέβαιναν και θαύματα λόγω τς βαθειάς πίστης τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίζεται
Συνέχεια από το προηγούμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι λοιπόν το πρόβλημα ούτε το ιερατείο ούτε οι εκάστοτε καταστροφές ούτε ακόμη και οι ασυνείδητοι κληρικοί. Το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά μια μερίδα νοελλήνων τα βλέπουν ως αφορμή να καταφέρονται κατά της εκκλησίας γενικά. Κι αυτό επειδή η εκκλησία έχει λόγο, τον αρθρώνει και δε βολεύει κάποιους ή διαφέρει από αυτό που επιλέγουν να πιστεύουν κάποιοι. Δεν αισθανόμαστε πια τον ιερέα πατέρα μας, δεν αισθανόμαστε την εκκλησία σπίτι μας, δε θέλουμε το Χριστό στη ζωή μας. Όλα αυτά τα θεωρούμε ξεπερασμένα, ντεμοντέ. Προοδεύσαμε πια, μπορούμε με την επιστήμη να κάνουμε πολλα πράγματα, να λύσουμε κάθε μας πρόβλημα.Εν ολίγοις γίναμε θεοί!!!Ε, λοιπόν αυτή δεν ήταν και η ουσία του προπατορικού αμαρτήματος; αυτός ο εγωισμός απέναντι στο Θεό; Πότε θα καταλάβουμε ότι ο Χριστός, ο Θεός αποτελεί για τον άνθρωπο ό,τι αποτελέι για μια ηλεκτική συσκευή ή πρίζα του ρεύματος;Δίνω μόνος μου την απάντηση. ποτέ, γιατί δεν το θέλουμε.Αν λοιπόν το πιστεύαμε πραγματικά αυτό, θα σεβόμαστε την εκκλησία και τους ιερείς ως το μεγαλύτερο θησαυρό της προσωπικής, της κοινωνικής κι ακόμη της εθνικής μας ζωής.
Όπως ανέφερα και χθες, "μεγίστη πασών των αρετών η διάκριση". Προσπαθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να διαφυλάξουμε τον πολιτισμό των προγόνων μας, το θαυμάζουμε, το μελετάμε, τον προβάλουμε, τον αγαπάμε. Δεν μπορούμε όμως να φτάσουμε στο σημείο να τον τοποθετούμε πάνω από την Πηγή της ζωής μας, το Χριστό και την εκκλησία του.Το κάθε πράγμα έχει την αξία του.
Όλα τα πάραπάνω δεν τα ανέφερα, και φαντάζομαι γίνεται αντιληπτό, για να καταφερθώ εναντίον σας(ΚΕΝΤΡΙ).Τα ανέφερα για να δείξω το αντιεκκλησιαστικό και αντιχριστιανικό πνεύμα που επικρατεί και να αποδείξω ότι με τέτοιες προθέσεις η κριτική ασκείταιδεν μπορεί και δεν είναι καλοπροαίρετη. Επαναλαμβάνω τελειώνοντας ότι δε μας έχει η εκκλησία ανάγκη, εμείς την έχουμε ανάγκη!